torsdag 14 maj 2009

Mexikansk mat och annat bra

Nyss fick jag veta att mitt bidrag till LMS Språkdagar i Uppsala blev recenserad i en mycket trevlig blogg! Det bästa är att killen som skriver om min föreläsning verkligen lyssnade på vad jag ville förmedla :-)

Presentationen var på spanska (de närvarande var faktiskt lärare i spanska) och handlade om mexikansk mat och identitet, om hur mat i skönlitteratur är identitetsskapande, om hur viktig matforskning är, ja... om mat och människan, helt enkelt. Mycket jag försöker berätta om är att mexikansk mat inte är densamma som tex-mex eller likande USA-påhittad mat. >Äkta mexikansk mat, sorgligt nog, är knappt känd ute i världen då tex-mex har blivit hårt marknadsfört i hela världen, och ofta som mexikansk.

Mer om detta längre fram, just nu är jag bara glad över att Skövdespanskabloggen är så cool!

:-)

Mer om , , , , ,

Inga kommentarer: